Gebruik documenten


Beste bezoeker,

je mag van mij de documenten die je hier vindt, vrij gebruiken in je eigen klas (of thuis). Wel zou ik het appreciëren dat je mijn naam of de link naar mijn blog vermeld bij je bronnen. Zo vinden ook mensen die jou documenten zien de weg naar deze blog.

Zie je op mijn blog een document dat je graag zou hebben? Vul dan het contactformulier aan de rechterkant in!

Heel erg bedankt!

zaterdag 8 maart 2014

Klasregels

Ergens op google vond ik een leuke afbeelding van een 5-tal klasregels. De link vind je onderaan dit bericht. Ik heb deze afbeelding een beetje aangepast en er mijn ding van gemaakt. Ik heb nu een blad met de klasregels op, en aparte bladen met een regel van de week. Al de klasregels gelden altijd uiteraard, maar elke week is er dan een regeltje waar de lln extra op zouden moeten letten. Op dit moment heb ik nog geen 'beloningen' voor als ze dit doen, maar daar wil ik wel werk van maken. Daar heb ik de 'Olafjes' voor gevonden (zie tweede link onderaan). Hier krijgen de leerlingen een olafje. Elke kleur heeft een bepaalde waarde, op het einde van de week kunnen ze dus hun olafjes komen inruilen in een kaart met een hogere waarde. Ik denk eraan om zoiets uit te werken voor het klasje waar ik nu sta.

Terug naar die klasregels die ik maakte.

Hier zie je een afbeelding van een 'regel van de week', voor elk van de klasregels (zie afbeelding hieronder) heb ik dus zo een blad gemaakt. Ben eens benieuwd naar het resultaat als ik het ga gebruiken..

De klasregels, alle 6 op een rijtje. Diegene met de blauwe rand zijn de regels met positief gedrag, die met de rode rand, zijn de gedragingen die ik liever niet zie.







Voila, ik hoop dat je hier ook weer wat aan hebt gehad en dat ik je misschien wel heb geïnspireerd om hetzelfde te doen.



(https://www.google.be/search?q=klasmanagement&rlz=1C1OPRA_enBE570BE570&espv=210&es_sm=93&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=R5YgU9-cCsnMygPXz4LgBg&ved=0CAkQ_AUoAQ&biw=1600&bih=756#q=klasregels&tbm=isch&facrc=_&imgdii=_&imgrc=U5zwoTHQrtg9NM%253A%3B_KITIA7GIxrDXM%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.hollebeekscholen.be%252FIMAGES%252Fimg22.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.hollebeekscholen.be%252Fjaarthema.htm%3B650%3B410)

http://lessenvanlisa.nl/klasmanagement/overig.html

3 opmerkingen:

  1. Ik was opzoek naar klasregels die ik kan gebruiken voor kinderen van 5 tot 10 jaar, ze zijn franstalig en ik geef 2 uur nederlands per week. Dit blad is perfect. Bedankt. Katrien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zie dat dit al een post is van 4 jaar geleden.
    Ik zou graag deze afbeeldingen over de afspraken in mijn klas gebruiken. Zou ik ook de andere afbeeldingen op A4 formaat mogen gebruiken? Staan die al op deze site?
    Groetjes, Vera

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Beste,

      Ik ben kleuteronderwijzeres in opleiding (laatste jaar studente). Graag heb ik dezelfde vraag (bovenstaand)als Juf Vera. Zou ik de algemene klasafspraken en de andere afbeeldingen op A4 formaat binnen mijn stage (klascontext) mogen gebruiken aub?
      Zoja, is het mogelijk opdat ik deze zou kunnen ontvangen.

      Alvast hartelijk bedankt!
      Met vriendelijke groeten,
      Riet Ruys

      Verwijderen

Laat hier je reactie achter