Gebruik documenten


Beste bezoeker,

je mag van mij de documenten die je hier vindt, vrij gebruiken in je eigen klas (of thuis). Wel zou ik het appreciƫren dat je mijn naam of de link naar mijn blog vermeld bij je bronnen. Zo vinden ook mensen die jou documenten zien de weg naar deze blog.

Zie je op mijn blog een document dat je graag zou hebben? Vul dan het contactformulier aan de rechterkant in!

Heel erg bedankt!

zondag 19 februari 2017

Opruimsysteem

Om mijn laptop en mijn materialen ordelijk te houden, geef ik ze voor mezelf een, aan een systeem gekoppelde documentnaam. Zo blijft alles voor mij overzichtelijk en hoop ik alles snel terug te vinden.

Hoe ga ik te werk?
Eerst zet ik het vak, als een afkorting.
Vervolgens het domein, indien er een is.
Als derde komt het leerjaar of de graad. Is het voor elk leerjaar toepasbaar, dan staat dit er uiteraard niet bij.
Als laatste komt de naam van het document.

Dus, bijvoorbeeld: MV-BW-L3 Bewegingsdans
Dit is dan een document over een bewegingsdans (komt er nog aan) dat ik gebruikte in een derde leerjaar.
De afkortingen die ik gebruik zijn gewoon de eerste letter(s) van het vak of domein.

Zoals jullie misschien nog wel weten, had ik geen vaste klas, ik heb deze nog steeds niet. Dat maakt dat ik veel materialen heb voor verschillende leeftijden. Hierdoor moest ik wel een systeem vinden om alles netjes op te bergen op mijn laptop.



Wat is jullie systeem? Je mag het hieronder reageren!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat hier je reactie achter