Gebruik documenten


Beste bezoeker,

je mag van mij de documenten die je hier vindt, vrij gebruiken in je eigen klas (of thuis). Wel zou ik het appreciëren dat je mijn naam of de link naar mijn blog vermeld bij je bronnen. Zo vinden ook mensen die jou documenten zien de weg naar deze blog.

Zie je op mijn blog een document dat je graag zou hebben? Vul dan het contactformulier aan de rechterkant in!

Heel erg bedankt!

maandag 18 mei 2015

"Superagenda voor startende leerkrachten" - Plantyn

Een hele tijd geleden (september), zag ik iemand met een leuke en vooral handige agenda. Het was een agenda van uitgeverij PLANTYN, waar je per dag een invulvak hebt voor 'school', 'to do' en 'privé'. Dat vond ik zo leuk, dat ik erover nadacht om voor volgend schooljaar deze agenda ook meteen te bestellen. Hij kostte €9,95.

Dat is een beetje goedkoper dan de agenda van de HEMA, die ik voor dit schooljaar heb. Nu werk ik met kleurtjes, blauw is voor mijn privé-afspraken, rood voor alles wat met school te maken heeft, en groen voor dingen die ik moet doen. Al gebruik ik dat groen niet zo veel. De schoolagenda's van de Hema zijn meer voor studenten die hun taken enz moeten plannen. Voor hen is dit gemakkelijker. Al heb ik ook veel nut ondervonden aan deze agenda (al kocht ik wel steeds een van de grotere).

Het lijkt me vooral gemakkelijk om in een oogopslag alles te zien staan wat je moet doen voor school, privé of wat je die dag gewoon nog moest doen (een to-do-lijstje). Het nadeel eraan, vind ik, is dat er geen lijntjes zijn om op te schrijven. Gewoon witte vlakken. Niet dat me dat zo erg stoort. Maar lijntjes waren gemakkelijk geweest.

Via deze link kom je op een pfd bestand met enkele voorbeeldpagina's uit deze (superleuke) agenda van plantyn.

Ik bekeek de voorbeeldpagina's via de link (hierboven) en zag dat er veel bruikbare info in dit boek staat. Vooraan een handige checklist met alles wat je moet weten om een goede start te maken, bij elke week een leuke quote of handige tip voor in de klas, achteraan wat meer informatie over oudercontacten, leerstoornissen, ... . Ik ben nu zelf wel in januari 2013 afgestudeerd, dus al iets meer dan 2 jaar ondertussen, maar toch lijkt het met handig om deze agenda eens te gebruiken. Ik kan altijd nog veel bijleren!

Via deze link kom je op de website van plantyn terecht waar je de agenda kunt bestellen. Je moet wel geregistreerd of aangemeld zijn om hem te kunnen bestellen.


1 opmerking:

  1. Ultiniti Pro Rainbow Titanium Flat Iron - Stainless Steel
    A titanium rod in femur complications stainless steel ultiniti ultiniti pro rainbow titanium flat gold titanium alloy iron, with an angled finish, made of ultra-light titanium. It offers a lighter and brighter display. Rating: 4.8 · ‎3,817 titanium rod in leg votes · ‎$55.00 titanium earrings studs · ‎In titanium water bottle stock

    BeantwoordenVerwijderen

Laat hier je reactie achter