Gebruik documenten


Beste bezoeker,

je mag van mij de documenten die je hier vindt, vrij gebruiken in je eigen klas (of thuis). Wel zou ik het appreciƫren dat je mijn naam of de link naar mijn blog vermeld bij je bronnen. Zo vinden ook mensen die jou documenten zien de weg naar deze blog.

Zie je op mijn blog een document dat je graag zou hebben? Vul dan het contactformulier aan de rechterkant in!

Heel erg bedankt!

woensdag 12 maart 2014

Wie zoekt... die vindt!

En ik heb het gevonden! Vandaag eventjes verder gezocht en jawel hoor, ik vond de prenten die ik nog niet had en maakte de wandplaten en de onthoudkaarten die ik wilde te maken.
Bij de wandplaten heb ik ook het woord geschreven, zoals dat op de wandplaten in het 1ste leerjaar gebeurd, ook deze schrijfwijze staat op de onthoudkaarten. De 'moeilijkheid' is daar telkens onderstreept.

Hier heb je een voorbeeld van de onthoudkaarten. De 'moeilijkheid' of 'verwarring' staat telkens naast elkaar. Dus zo horen neus en buik bijvoorbeeld samen. Wanneer een kind het hier moeilijk mee heeft, kan je dit rijtje uitknippen en aan het desbetreffende kind geven of op zijn/haar bank kleven. Je kan ook meerdere moeilijkheden onder elkaar plaatsen. Je kan makkelijk moeilijkheden toevoegen of verwijderen door de tabellen.
 Hier een voorbeeld van de kleine wandplaten. Per A4 staan ze met 3 op een blad. Op deze manier kan ik ze bovenaan het bord hangen en is het een beetje overzichtelijker/ecologischer om ze op te hangen.
Als laatste bij dit bericht een voorbeeld van mijn grote versie van de wandplaten. Deze dienen om bovenaan de muur te hangen, of eventueel per paar platen aan bord zodat de leerlingen er weer aan herinnerd worden wanneer ze deze nodig hebben of wanneer je als leerkracht voelt dat de leerlingen het er moeilijk mee hebben.

1 opmerking:

  1. Kan ik ook de grote wandplaten ontvangen via de mail voor mijn dochter van 6 jaar.(d.baltussen@home.nl

    BeantwoordenVerwijderen

Laat hier je reactie achter