Gebruik documenten


Beste bezoeker,

je mag van mij de documenten die je hier vindt, vrij gebruiken in je eigen klas (of thuis). Wel zou ik het appreciƫren dat je mijn naam of de link naar mijn blog vermeld bij je bronnen. Zo vinden ook mensen die jou documenten zien de weg naar deze blog.

Zie je op mijn blog een document dat je graag zou hebben? Vul dan het contactformulier aan de rechterkant in!

Heel erg bedankt!

zaterdag 11 oktober 2014

Bouwsels

Ook op deze website vond ik leuk materiaal voor mijn hoekenwerk, dat ik nog verder zal uitwerken (met onder andere deze vondst). Het zijn plattegronden van bouwsels. De website is gericht op kleuters, maar ook in de lagere school zijn we nog hard bezig met plattegronden bouwen en bekijken. Dat blijft moeilijk voor sommige leerlingen. Daarom wilde ik deze kaarten ook in mijn hoekenwerk te stoppen. De leerlingen bouwen dan met blokken wat er op de kaart staat, ze kunnen zelf controleren door te tellen, een andere leerling laten controleren of de juf laten controleren. Controlemogelijkheden genoeg ;-).

Er zijn bouwkaarten met 9 vakjes (3 x 3).
Er zijn bouwkaarten met 16 vakjes (4 x 4).
Er zijn bouwkaarten met 25 vakjes (5 x 5).

Je hebt wel veel blokken nodig, want sommige gaan tot 10 hoog. Het kan goed zijn dat ik de kaarten wat aanpas en toch zelf ga maken. Anders heb je wel serieus veel blokken nodig!

Hier de link naar de webpagina.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat hier je reactie achter