Gebruik documenten


Beste bezoeker,

je mag van mij de documenten die je hier vindt, vrij gebruiken in je eigen klas (of thuis). Wel zou ik het appreciƫren dat je mijn naam of de link naar mijn blog vermeld bij je bronnen. Zo vinden ook mensen die jou documenten zien de weg naar deze blog.

Zie je op mijn blog een document dat je graag zou hebben? Vul dan het contactformulier aan de rechterkant in!

Heel erg bedankt!

donderdag 2 oktober 2014

Galgje spelen: een verrassende wending

Onlangs had ik wat tijd over in de klas en ik besliste om met de leerlingen een spelletje 'galgje' te spelen aan het smartboard.

De eerste lln die aan het bord kwam verraste me wel een beetje. Het woord dat ze had 'geschreven' was 'respect'. Wanneer het woord was geraden, zei ze tegen de anderen dat ze respect moeten hebben voor de leerkracht(en). Dat greep me wel een beetje aan. Dat die leerlingen daar onderling toch ook mee bezig zijn en daar toch ook zo over nadenken. Ik heb haar bedankt en gezegd dat dat waar is, maar dat ze ook zeker niet mochten vergeten om respect te hebben voor elkaar.

De klas waarin ik nu sta, is soms nogal druk. Het zijn twee klassen, eigenlijk, een 3de en een 4de leerjaar. Wanneer ik een klas alleen heb, zijn ze heel stil en rustig, maar de twee klassen samen maken veel rumoer.

Het leuke aan de job van leerkracht, vind ik, is dat je op sommige dagen zaken zoals deze meemaakt. Dat je merkt dat leerlingen je graag hebben, je appreciƫren en je respecteren. Een goede dag op straat of in de winkel, een enthousiaste zwaai wanneer je ze ergens tegen komt. En dat niet alleen van de kinderen van je eigen klas, maar ook van de jongere/oudere leerlingen op school. Dat zijn van die leuke dingen van deze job.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat hier je reactie achter