Gebruik documenten


Beste bezoeker,

je mag van mij de documenten die je hier vindt, vrij gebruiken in je eigen klas (of thuis). Wel zou ik het appreciƫren dat je mijn naam of de link naar mijn blog vermeld bij je bronnen. Zo vinden ook mensen die jou documenten zien de weg naar deze blog.

Zie je op mijn blog een document dat je graag zou hebben? Vul dan het contactformulier aan de rechterkant in!

Heel erg bedankt!

donderdag 12 maart 2015

Gedicht: lezen

Vandaag wil ik het even hebben over gedichten. Hiermee is er een nieuw project ontstaan in mijn hoofd. Ik geef de lessen in de namiddag, tijdens mijn halftijdse opdracht. Ik geef Godsdienst, muzische vorming, wereldoriƫntatie, schrift, taalinitiatie Frans en een uurtje niveaulezen (klasoverschrijdend).

Ik dook daarstraks de kelder in, op zoek naar een taak uit mijn eerste opleidingsjaar. De opdracht was om minstens 10 gedichten per graad te verzamelen. Vermits ik naar een gedicht op zoek was, om de leerlingen vrijdag te laten voordragen (de gewoonte op school). Ik vond mijn taak, maar de gedichten staan uiteraard met enkelen samen op een blad. Ik typte het gedicht over en zocht een prent via Google. Zo werd het blad ook wat opgeleukt voor de leerlingen.

Het gedicht gaat over lezen en werd geschreven door Jan Wouters.
Ik achtte het gedicht geschikt voor de 2de graad.

Wil je dit gedicht graag gebruiken in de klas? Vul dan gerust het contactformulier in aan de rechterkant!
Bron afbeelding in het gedicht:
https://www.google.be/search?q=lezen&biw=1600&bih=799&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=KGMAVdj0FcTuUqfAgNAG&ved=0CAYQ_AUoAQ#tbm=isch&q=boek+lezen+in+bed&imgdii=_&imgrc=OKPCdbrYpXXkeM%253A%3By8zEkh8npP61hM%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.kids-n-fun.nl%252Fkleurplaatjes%252Fbeertje%252520paddington%252F08.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.kids-n-fun.nl%252FKleurplaat%252FBeertje-Paddington%252F2048%252FBoek-lezen-in-bed%3B567%3B794

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat hier je reactie achter