Gebruik documenten


Beste bezoeker,

je mag van mij de documenten die je hier vindt, vrij gebruiken in je eigen klas (of thuis). Wel zou ik het appreciƫren dat je mijn naam of de link naar mijn blog vermeld bij je bronnen. Zo vinden ook mensen die jou documenten zien de weg naar deze blog.

Zie je op mijn blog een document dat je graag zou hebben? Vul dan het contactformulier aan de rechterkant in!

Heel erg bedankt!

maandag 17 maart 2014

Volumemeter

In mijn (interim)klasje nu, hanteer ik een volumemeter. Ik vond een soortgelijke 'meter' via Google. Ik nam de prenten over en maakte er mijn eigen 'meter' van. De leerlingen vinden het leuk en vragen zelf om de 'pijl' op een andere stem te mogen zetten of herinneren andere leerlingen eraan dat de 'witte stem' (= zwijgen) moet worden gebruikt.
* Het kind bij de oranje stem, hangt aan een klimrek. Het kan lijken dat het kind lange staarten heeft, zoals de leerlingen aanvankelijk dachten. 

Ik hoop dat mijn leerlingen nog lang gemotiveerd worden door deze meter en dat hij nog lang kan worden gehanteerd in de klas. Door de prenten van de kinderen en de kleuren van de stemmen zien de leerlingen van de achterste rij ook wat er wordt bedoeld met de stem die is aangeduid.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat hier je reactie achter