Gebruik documenten


Beste bezoeker,

je mag van mij de documenten die je hier vindt, vrij gebruiken in je eigen klas (of thuis). Wel zou ik het appreciƫren dat je mijn naam of de link naar mijn blog vermeld bij je bronnen. Zo vinden ook mensen die jou documenten zien de weg naar deze blog.

Zie je op mijn blog een document dat je graag zou hebben? Vul dan het contactformulier aan de rechterkant in!

Heel erg bedankt!

woensdag 23 april 2014

Chemo-Kasper en zijn jacht op de slechte kankercellen


http://cms.onlinebase.nl/userfiles/cmsvokk/flash/chemokasperverhaal.swf

Via deze link kom je op het verhaal "Chemo-Kasper en zijn jacht op de slechte kankercellen" terecht. Het is een tof boek (hier met geanimeerde plaatjes) dat goed uitlegt aan kinderen wat chemo juist is en wat het doet met je lichaam.




Eerst wordt uitgelegd wat cellen juist zijn, waarvoor ze dienen, allemaal op kindermaat. Ik zou zeggen dat het goed zeer goed bruikbaar is voor de 1ste graad, misschien ook nog wel het 3de leerjaar. Kinderen zullen op deze manier beter snappen wat kanker betekent en waarom men misselijk wordt van kanker of waarom je haar ervan zal uitvallen.

Bijna elk kind kent in deze tijd wel minstens iemand die kanker heeft of had. Via dit boek of deze online-presentatie ervan, is het ook iets gemakkelijker uit te leggen aan de kinderen.



1 opmerking:

  1. Het lukt mij niet om het verhaal van Chemo Kasper te openen. Bij het downloaden krijg ik een foute melding.

    BeantwoordenVerwijderen

Laat hier je reactie achter