Gebruik documenten


Beste bezoeker,

je mag van mij de documenten die je hier vindt, vrij gebruiken in je eigen klas (of thuis). Wel zou ik het appreciƫren dat je mijn naam of de link naar mijn blog vermeld bij je bronnen. Zo vinden ook mensen die jou documenten zien de weg naar deze blog.

Zie je op mijn blog een document dat je graag zou hebben? Vul dan het contactformulier aan de rechterkant in!

Heel erg bedankt!

woensdag 9 april 2014

Divergent = top

Ben gisteren nog eens naar de cinema geweest. Wilde graag Divergent zien. Echt de moeite!
Divergent is een film van Neil Burger, en is de eerste film van een trilogie. Het is gebaseerd op het gelijknamige boek van Veronica Roth. Ben van plan deze op mijn lijstje te zetten voor mijn verjaardag/kerstmis.

Divergent is een 'soort van' Hunger Games. Chicago wordt, in de toekomst, na een oorlog, in 5 groepen verdeeld. Op 16-jarige leeftijd moet je kiezen voor een groep, dat gebeurd door een aantal testen. De groep die je kiest, daar hoor je voor de rest van je leven bij. Blijkt uit de test dat je in meerdere groepen thuis hoort, dan ben je dus afwijkend (divergent, dus). Toch kan je nog kiezen voor een groep, en hopen dat ze je niet doorhebben. Kies je verkeerd, dan kan je nooit nog terug..

Hier de trailer van de film:

Ook weet ik nu al dat er in maart 2015 het tweede deel komt en in maart 2016 het derde (en laatste). Deze films zijn vervolgen op deze eerste, en ook verfilmingen van de boeken Insurgent en Allegiant. Zo zijn het 2de en 3de deel van dezelfde boekenreeks getiteld.

De hoofdrollen zijn voor:
  • Shailene Woodley (deed ook auditie voor the Hunger Games). --> Beatrice "Tris" Prior
  • Theo James --> Tobias "Four" Eaton
  • Kate Winslet --> Jeanine Matthews

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat hier je reactie achter