Gebruik documenten


Beste bezoeker,

je mag van mij de documenten die je hier vindt, vrij gebruiken in je eigen klas (of thuis). Wel zou ik het appreciƫren dat je mijn naam of de link naar mijn blog vermeld bij je bronnen. Zo vinden ook mensen die jou documenten zien de weg naar deze blog.

Zie je op mijn blog een document dat je graag zou hebben? Vul dan het contactformulier aan de rechterkant in!

Heel erg bedankt!

zondag 7 september 2014

Hoekenwerk sjabloon wiskunde

In de klas ga ik starten met hoekenwerk. Wanneer de kinderen sneller klaar zijn met de oefeningen in het werkboek en er is nog wat tijd over, kunnen ze aan het hoekenwerk beginnen. Voor sommige kinderen (die wat trager werken), zal ik oefeningen aanduiden die zeker af moeten zijn.

Ik heb nog niet voldoende opdrachten om er nu al mee te starten, maar ik werk wel aan de opdrachten.
Zo zullen er hoekenwerkfiches komen voor wiskunde, taal, computer (ict), muzische vorming.

Ik maakte een leeg sjabloon voor elk vak, zo kan ik gemakkelijk altijd dezelfde lay-out behouden en hoef ik de opdrachten eigenlijk alleen nog maar in te vullen.

Voorlopig heb ik enkel een versie voor de leerlingen, ik ben van plan in de toekomst nog een tweede blad te maken per hoekenwerkopdracht, met daarop de doelen, lesdoelen, materiaal, tips, ... voor de leerkracht. Maar voorlopig is dat nog toekomstmuziek.

Hier het sjabloon voor de hoekenwerkopdrachten voor wiskunde.

Bovenaan staat het vak, daarna de vakdomeinen. Het domein dat wordt geoefend door het hoekenwerk, wordt in het vet aanduidt. Zo is het voor de leerkracht gemakkelijker om de opdrachten te vinden. Er is plaats voorzien voor een tijdsaanduiding, het aantal personen dat met deze opdracht kan (samen)werken, een titel, uitleg bij de opdracht, wat moet je doen, ...

De volgende dagen zullen ook de andere fiches aan bod komen, alsook de hoekenwerkfiches die ik al heb gemaakt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat hier je reactie achter