Gebruik documenten


Beste bezoeker,

je mag van mij de documenten die je hier vindt, vrij gebruiken in je eigen klas (of thuis). Wel zou ik het appreciƫren dat je mijn naam of de link naar mijn blog vermeld bij je bronnen. Zo vinden ook mensen die jou documenten zien de weg naar deze blog.

Zie je op mijn blog een document dat je graag zou hebben? Vul dan het contactformulier aan de rechterkant in!

Heel erg bedankt!

woensdag 4 juni 2014

Doos met materiaal

Ik schreef al over de kaarten die ik heb gemaakt voor de dagen en de datums, om aan bord te kunnen hangen bij bv. de agenda. Ook haalde ik van de blog Gietjes Corner pictogrammen van de agenda. Deze printte ik ook af. Ik denk dat ik deze pictogrammen nog eens verkleind ga afdrukken. Ik liet in mijn interim-klas de pictogrammen hangen aan bord (permanent) en hier merkte ik dat ze nogal groot uitvallen. Ik denk dat als ik ze kleiner zou maken, ik ze dan aan de achterkant van het bord zou hangen, en eens ik ze nodig heb, ik de nodige pictogrammen enkel aan bord bevestig.

Ook vertelde ik al eerder over de kaartjes met de structuurwoorden en -plaatjes van Veilig Leren Lezen.

Al deze dingen, de kaarten met datums en dagen, de pictogrammen voor de agenda en de kaartjes van Veilig Leren Lezen, heb ik in een doos gestopt. Zo heb ik alles meteen dicht bij de hand is net het wat meer netjes hier. Ik nam een schoendoos (eentje van Even en Odd, die hebben mooie dozen) en kleefde er opzij een etiket op. Niet alles wat op het etiket staat is al gemaakt of zit al in de doos.

 De kaarten met datums zitten in de doos, die met de dagen ook al. De maanden en de seizoenen moet ik nog maken. Met pictogrammen bedoel ik onder andere de agendapicto's, maar ook die van VLL. Ik ben ook nog van plan om dagritmekaarten te gaan maken, zodat de leerlingen een structuur krijgen aan het begin van de dag.
 Hier een overzicht van wat er in de doos zit. In het plastic zakje zitten de letters waar ik gisteren over vertelde.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat hier je reactie achter