Gebruik documenten


Beste bezoeker,

je mag van mij de documenten die je hier vindt, vrij gebruiken in je eigen klas (of thuis). Wel zou ik het appreciëren dat je mijn naam of de link naar mijn blog vermeld bij je bronnen. Zo vinden ook mensen die jou documenten zien de weg naar deze blog.

Zie je op mijn blog een document dat je graag zou hebben? Vul dan het contactformulier aan de rechterkant in!

Heel erg bedankt!

maandag 9 juni 2014

Sclera-pictogrammen

Ik ken deze website al een tijdje, waarschijnlijk kennen jullie hem ook al wel. Op deze website vind je overzichtelijke en vooral duidelijke pictogrammen. Voor bijna alles hebben ze wel een pictogram gevonden! De sclera-picto's, uiteraard. Je kan ze gratis en vrijblijvend gebruiken (niet voor commercieel gebruik), als je hun website maar vermeld bij de bronvermelding. De website werkt met vrijwilligers en heeft ook een heuse webshop.

Je kan pictogrammen vrij zoeken, alfabetisch zoeken of per categorie zoeken. Ik ga deze pictogrammen, denk ik, zeker nog wel gebruiken in de toekomst. Zeker wanneer er bv. een anderstalig kind in de klas zit, kan je deze heel gemakkelijk gebruik om iets uit te leggen. Ook zijn ze bruikbaar als dagritmekaarten, je kan deze pictogrammen voor je hele klaspraktijk gebruiken, zo heb je er meteen ook een rode draad door lopen. Nadeel is dan misschien wel dat je enkel zwart-witte pictogrammen hebt, en er dus weinig kleur in zit.

Bijvoorbeeld in de categorie school zitten er alleen al 597 pictogrammen!

Zo, ik hoop dat jullie aan deze website evenveel plezier gaan beleven als ik. Ik ga hier alvast mijn dagritmekaarten mee maken. Dat zal voor een van de komende weken zijn of voor in de grote vakantie. De week die er nu aan komt is, op privé-vlak alleen al, heel erg druk. En dan komt daar nog eens wat schoolwerk bij. Maar we doen het allemaal wel graag! :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat hier je reactie achter