Gebruik documenten


Beste bezoeker,

je mag van mij de documenten die je hier vindt, vrij gebruiken in je eigen klas (of thuis). Wel zou ik het appreciëren dat je mijn naam of de link naar mijn blog vermeld bij je bronnen. Zo vinden ook mensen die jou documenten zien de weg naar deze blog.

Zie je op mijn blog een document dat je graag zou hebben? Vul dan het contactformulier aan de rechterkant in!

Heel erg bedankt!

dinsdag 3 juni 2014

Flitskaarten opgeruimd

 Ik vertelde jullie al eerder over de flitskaarten die ik maakte van de maal- en deeltafels. Ik heb elke maal- en deeltafel gemaakt en uitgeknipt. Deze flitskaarten stopte ik in een doos zodat ik ze hier snel kan terugvinden. Deze kaarten moet ik nog een keer lamineren zodat ik ze steeds kan blijven hergebruiken. Ook maakte ik al flitskaarten voor optellen en aftrekken tot 20, hiervan heb ik nog geen opslagplaats.



Ik heb verschillende kleuren gebruikt, maar misschien niet zo heel erg goed nagedacht. Ik heb gewoon 'random' wat kleuren gekozen en deze door elkaar in de kopieermachine gelegd. Hierdoor staan alle maaltafels op verschillende kleuren. Langs een kant vind ik dit positief, de leerlingen kunnen niet 'leren' dat elke maaltafel van 3 op een rode kaart staat bv. Het nadeel hieraan is het opruimen op het einde van het schooljaar, waarschijnlijk. Wanneer ik alle kaarten terug per maaltafel zal moeten stoppen om ze het volgende schooljaar per maal/deeltafel te kunnen gebruiken tijdens de inoefening ervan.
Uiteraard ben ik niet eens zeker of ik in een tweede leerjaar terecht zal komen, indien dat niet het geval is, kan de de kaarten door elkaar blijven gebruiken ter inoefening en herhaling ervan.



6 opmerkingen:

  1. Kun je de flitskaarten naar mij mailen? Ik wil ze komend schooljaar graag gebruiken!
    Groetjes, Chantal

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo! Ik zou graag komend schoolkaar jouw flitskaart-ideetjes gebruiken. Zou je ze naar mij kunnen doorsturen, mocht je ze willen delen?

    Groetjes, Ella

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zou ik ook gebruik mogen maken van je flitskaarten? Alvast bedankt!
    chantal@kohnstammschool.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zou ik ze ook mogen gebruiken?
    Alvast bedankt.
    Viviennejespers@biekorf.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een super goed idee! Zou je ze ook naar mij willen mailen?
    Dank je wel!
    patricia.proper@elzenhoek.unicoz.nl

    BeantwoordenVerwijderen

Laat hier je reactie achter