Gebruik documenten


Beste bezoeker,

je mag van mij de documenten die je hier vindt, vrij gebruiken in je eigen klas (of thuis). Wel zou ik het appreciëren dat je mijn naam of de link naar mijn blog vermeld bij je bronnen. Zo vinden ook mensen die jou documenten zien de weg naar deze blog.

Zie je op mijn blog een document dat je graag zou hebben? Vul dan het contactformulier aan de rechterkant in!

Heel erg bedankt!

zondag 20 juli 2014

Pairi Daiza

Aan het begin van deze grote vakantie (dinsdag 1 juli), ging ik met vriendinnen naar Pairi Daiza. Je weet wel, da's die dierentuin met die panda's. Nu, voor de panda's te zien, ging ik niet. Mijn vriendinnen ook niet. Ik en een andere vriendin hadden ergens anders al eens een echte panda gezien in een dierentuin, zo speciaal vonden we dat dus niet meer.

We kozen voor Pairi Daiza omdat we daar al heel erg lang niet meer geweest waren (ik zelfs nog nooit). Het was wel een twee uur rijden, het ligt ook in Wallonië. We hebben in de dierentuin een 3 of 4 uur rondgelopen. Hebben elk dier gezien dat er aanwezig was. Leeuwen, olifanten, tijgers, kangoeroes, panda's, uilen, vogels, tropische vogels, flamingo's, hyena's, ... alles hebben we gezien.

Het park is opgedeeld in enkele werelden. Het werd sfeervol ingericht met 'dorpjes' waar je dus ook echt huisjes ziet staan, een neergestort vliegtuig vind je er ook terug (bij de leeuwen). Er is een chinees deel, met leuke tuin waarin je kan rondlopen. Ook de toiletten zijn ingericht in het thema van de wereld. Heel leuk dat ze op die details gelet hebben.

Een ticket voor volwassenen kost €27, parking €7. Dat vond ik wel wat duur, wetende dat je voor een dagje Bobbejaanland €32 betaald (of toch vorig jaar) en voor de parking €6.
Voor een aantal dieren te zien, vond ik dat prijzig, maar dat kan ook aan mij liggen.

Via deze link ga je naar de website van Pairi Daiza.

Vind ik het een aanrader? Het is een dierentuin zoals er wel meer zijn in België. Het is leuk om eens te doen als daguitstap. Ik denk dat kinderen wel meer hebben aan zo een dierentuin dan volwassenen, maar het was wel eens de moeite om tot daar te rijden en er eens rond te lopen (in al die leuke dorpjes).

Zo, die ervaring hebben we weer gehad en kunnen ze ons niet meer afpakken!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat hier je reactie achter