Gebruik documenten


Beste bezoeker,

je mag van mij de documenten die je hier vindt, vrij gebruiken in je eigen klas (of thuis). Wel zou ik het appreciƫren dat je mijn naam of de link naar mijn blog vermeld bij je bronnen. Zo vinden ook mensen die jou documenten zien de weg naar deze blog.

Zie je op mijn blog een document dat je graag zou hebben? Vul dan het contactformulier aan de rechterkant in!

Heel erg bedankt!

donderdag 21 augustus 2014

Hulpje voor de leerlingen

Ik maakte voor de leerlingen in mijn nieuwe klas (ik start in september in een graadsklas, tot december) wat kaartjes. Op deze kaartjes staan 2 duimen. De duimen nam ik van Facebook (gezocht en gevonden via Google). Ik drukte de duim naar boven (met wat glinsters) af op groen papier, de duim naar beneden op rood. Ik knipte de kaartjes uit, kleefde ze aan elkaar met de blanco zijde, lamineerde ze en knipte ze opnieuw uit.

Het is de bedoeling dat de lln. deze op hun bank leggen tijdens de lessen. Wanneer ze zelfstandig aan het werk moeten (en ik ben bv de andere klas les aan het geven, of ik ben aan het rondgaan tijdens het werken), gebruiken ze deze kaarten. Ze leggen de groene zijde naar boven wanneer alles goed gaat en ze geen vragen hebben. Snappen ze iets niet, hebben ze een vraag of lukt er iets niet, dan draaien ze de kaart om zodat die met de rode zijde naar boven ligt.

Wanneer ik met (een deel van) de klas een stellingenspel zou spelen, kan ik deze kaarten ook gebruiken om te laten aangeven of ze akkoord of niet akkoord gaan met de opgegeven stelling.

Handig in gebruik dus, die kaarten.

Ik maakte er meteen ook wat extra, zodat ik er enkele op overschot heb, ik heb er nu 20 (15 lln in mijn klas), zo een kaartje wordt gemakkelijk verloren gelegd of verdwijnt al eens 'spoorloos' in een werkboek of in de bank..

Deze kaartjes stopte ik in een doosje zodat ik deze netjes kan opbergen en kan meenemen naar de klas.


1 opmerking:

Laat hier je reactie achter