Gebruik documenten


Beste bezoeker,

je mag van mij de documenten die je hier vindt, vrij gebruiken in je eigen klas (of thuis). Wel zou ik het appreciëren dat je mijn naam of de link naar mijn blog vermeld bij je bronnen. Zo vinden ook mensen die jou documenten zien de weg naar deze blog.

Zie je op mijn blog een document dat je graag zou hebben? Vul dan het contactformulier aan de rechterkant in!

Heel erg bedankt!

vrijdag 8 augustus 2014

Rhodos - La Marquise

Onlangs vertelde ik dat ik terug was uit vakantie, ik ging in juli een weekje naar Rhodos. Rhodos is, zoals jullie waarschijnlijk al weten, een Grieks eiland. 40km breed en 90km lang, daarmee is het het 2de grootste Griekse eiland. Op de foto: Rhodos vanuit het vliegtuig.


We vertrokken 's ochtends zeer vroeg met ons vliegtuig, om 4u35 stegen we op! Hierdoor kon ik mooie foto's maken de zon en de wolken. Kijk maar naar volgend prentje :) Op mijn computer heb ik zeker 50 foto's van tijdens de vlucht. Dat wordt selecteren wanneer ik mijn album ga maken, waar ik trouwens wel eens mag mee beginnen.



Ik logeerde in een zeer mooi 5-sterren-hotel. La Marquise. En al ben ik Belgische, ik boekte via ArkeFly. Dat kwam goedkoper uit. Gewoon de oprijlaan oprijden, richting receptie, gaf al een magisch sprookjesachtig vakantiegevoel. Jammer dat de watervalfontein niet opstond tijdens onze vakantieperiode.


In Rhodos zijn we uiteraard niet enkel in het hotel gebleven. We wilden ook wat van het eiland gezien hebben, wat cultuur opsnuiven. Zo zijn we naar de oude stad van Rhodos gegaan, die is ommuurd. Op de foto hieronder zie je de ridderstraat, dit is de meest bekende straat van Rhodos. De gebouwen die je ziet zijn historisch, maar de stenen van de weg niet meer. Om de zoveel tijd halen ze stenen van de kiezelstranden op het eiland en leggen ze deze op de wegen. Het is niet echt een pretje om op deze stenen te lopen, het begint wel pijn te doen aan je voeten. Sommige stenen zijn ook wat gladder, wat maakt dat je sneller uit schuift!


Naast Rhodos stad hebben we ook nog Lindos bezocht. Ook nog een oude stad van het eiland. Lindos wordt ook wel de witte parel genoemd. Het dorpje heeft allemaal witte huisjes en bovenop een berg een acropolis. Een acropolis staat trouwens altijd op het hoogste punt van een stad. Acro = hoogste, Polis = stad. Op de foto die je hieronder afgebeeld ziet staan, genomen vanuit de bus, zie je het witte Lindos met de acropolis erboven. Het is zijn naam van 'witte parel' meer dan waard! Auto's en bussen kunnen niet in Lindos rijden (de straten zijn daar véél te smal voor), daarom moest onze bus op de busparkeerplaats staan. Van hieruit moesten we een steile berg naar beneden naar het marktpleintje (het enige pleintje in Lindos), eventjes door de straten wandelen en dan 230 trappen (ongeveer) opgaan om helemaal bovenaan de acropolis te geraken. Het zicht dat je van daar uit hebt! Fe-no-mi-naal! Daarna moesten we al die trappen weer naar beneden, nog wat meer rondgewandeld door Lindos (hadden 2u vrije tijd tijdens onze excursie) en die steile berg moesten we nu OP wandelen. De berg leek veel steiler en langer dan wanneer we naar beneden wandelden.


Rhodos was zijn geld meer dan waard. Het hotel is zeker aan te raden tijdens een vakantie naar Rhodos! La Marquise, onthouden die naam.
Ohja, het hotel heeft ook een privéstrand. Tussen het hotel en het strand ligt een (drukke) weg, je kan het strand via een tunnel bereiken. Of je gaat te voet, of je laat je brengen door zo een golfkarretje. De tunnel heeft ook mooie muurtekeningen van vissen. Leuk dat je niet door zo een saaie tunnel moest. De all-in was niet geldig op het strand, dat is het enige min-punt dat ik kan zeggen..

Ik zou later zeker nog eens naar Rhodos op vakantie willen. Volle zon door de dag, maar met af en toe een windje zodat je tegen de warmte kunt. Geen enkele wolk gezien op die week dat ik daar was! Prachtig weer toch, daar op dat eiland in de Middellandse Zee. :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat hier je reactie achter