Gebruik documenten


Beste bezoeker,

je mag van mij de documenten die je hier vindt, vrij gebruiken in je eigen klas (of thuis). Wel zou ik het appreciƫren dat je mijn naam of de link naar mijn blog vermeld bij je bronnen. Zo vinden ook mensen die jou documenten zien de weg naar deze blog.

Zie je op mijn blog een document dat je graag zou hebben? Vul dan het contactformulier aan de rechterkant in!

Heel erg bedankt!

zaterdag 2 augustus 2014

Vriendje van de week

Ik ben momenteel bezig met het uitwerken van het 'vriendje van de week'. De eerste week van het schooljaar (liefst nog de eerste dag), zal ik van elk kind een foto nemen. Deze foto's zullen worden afgedrukt. Ik kocht een fotokader, met een witte houten frame. Misschien ga ik deze nog versieren met stickers, maar waarschijnlijk laat ik 'm wit. Ook kocht ik een leuke geschenkdoos bij 'Action'.

Het is de bedoeling dat ik elke week een nieuw 'vriendje van de week' aanduid. Dit zal ik waarschijnlijk op vrijdag doen. Het is de bedoeling dat de leerlingen een tekening maken of een briefje schrijven (wel leuk en positief) en dit in de doos stoppen. Zo heeft dat kind op het einde van de week veel leuke tekeningen en brieven.

Ik hoop zo aan het welbevinden van de leerlingen te werken. Waarom kies ik een nieuw kind op vrijdag? Wel, omdat de andere leerlingen op deze manier in het weekend tijd hebben om al eens over een tekening na te denken of er al aan te beginnen. Zo moeten ze niet 'stressen' dat ze geen tekening hebben op het einde van de week. Een foto van het vriendje van de week komt dan in de fotokader. Ik houd bij in een boekje (krijg je later meer info over) wie wanneer het vriendje van de week was, zodat iedereen steeds aan bod komt. Zo zal iedereen evenveel aan bod komen.

Ik maakte ook een blad om bij de doos en de fotokader te hangen. Het blad komt dan aan het prikbord met daaronder of daarnaast de doos en de kader. De juiste uitwerking zal ik nog wel eens tonen eens het zover is. In het blad zijn de letters nog niet ingekleurd, ik dacht eraan om deze in te kleuren eens ik het afgedrukt heb. Dan is het nog wat leuker voor de leerlingen.


1 opmerking:

  1. In mijn klas wordt het "Kind van de week" genoemd. De kinderen maken een leuke tekening voor het kindje en noteren aan de achterkant een complimentje over de klasgenoot. Het kind van de week krijgt ook een klaslijst om aan te duiden van welke kinderen het al een kaartje kreeg. De kaartjes worden opgehangen aan het prikbord voor een weekje. Als tekenhulp liggen er veel tekenboeken. In een vrij moment is dit hun eerste opdracht van de week.

    BeantwoordenVerwijderen

Laat hier je reactie achter